ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

بهار خانوم

بهار خوشگله بازم که داری از راه می رسی . شاید یه وقتی داری این راز و نیاز عاشقونه ام رو میخونی که از راه رسیده باشی . راستی دوست داری برات چی بیارم یه شاخه گل ؟/؟ یه دسته گل ؟/؟ تو که خودت یه دنیا گلی . ببینم یه وقتی نگی چرا بهت گفتم خانوم . اولا خانوم بودن خودش یه افتخاریه در ثانی مرد هر چقدر خوشگل و خوش تیپ باشه بازم زیبایی خانوما یه جذبه و جلوه دیگه ای داره واسه همین بهت گفتم بهار خانوم . درسته که بی حجابی .. همه لخت و عریون می بیننت ولی هنوزم نجیب ترین و بهترین و دوست داشتنی ترینی . با خودت شادی و نشاط میاری یه دنیا طراوت .. عشق دوستی خوبی .. پاکی .. می دونم هرسال از این که ازت تعریف می کنم خوشحال میشی . خب دیگه ستودنی ها رو باید ستود ومی دونی که چقدر دوستت دارم . درسته که یه سال پیر ترمون کردی ولی وقتی که نگام بهت میفته انگار چند سال جوون میشم پس بازم یه چیزی بهت بدهکارم . وقتی می خواستم بازم از تو بنویسم گفتم خدایا این دفعه دیگه چی بنویسم . چی بنویسم که تازه باشه بازم یه سری نگن چقدر تکراری می نویسی . بهار قشنگ من کسی که در تازگی تو شکی نداره ومن به خودم این اجازه رو نمیدم که بگم خانوم خانوما دیگه از این همه زیبایی خسته شدم یه خورده زشت شو .. اگه زشت شی که دیگه بهار نمیشی .. داشتم می گفتم چی بنویسم ازت ... مثل بچگیها که در مورد تو بهمون انشا می دادند یا می گفتند .. اول یکی بهتر و کامل ترشو واسه خودم می نوشتم بعد واسه چند نفر دیگه با سانسور طوری می نوشتم که هر انشا با اون یکی تفاوت داشته باشه ومعلم سرش کلاه می رفت ... در بهار درختان شکوفه می دهند غنچه ها می شکفند خورشید می خندد پرندگان از سفر زمستانی باز می گردند ... اگه بخوام دوباره همینارو بنویسم این میشه همون نوشته های همیشگی که البته اونو صد بار با یه تازگی خاصی گفتم . از تو یاد گرفتم بهار جون . هرسال که می بینمت حس می کنم که واسه اولین باره که داری عروس میشی با من از راز زیبایی ات بگو. بگو اون چیه و کیه که تو رو این همه سر و حال و با نشاطت کرده .. گل و گیاه رو از دل تو میاره بیرون . چی ؟/؟ بلند تر بگو نشنیدم . یه نیروییه که نمی دونی چیه ؟/؟ خورشید و زمین به هم نزدیک تر میشن ؟/؟ .. ای کلک می دونم که می دونی کار کار خداست . خجالت نکش بگو از بیسوادای خدا نشناسی که علمو بهونه می کنن نترس اصلا ولش .. به نظرت در آغاز سال نو که همه چی واقعا نو و جدیده چی آرزو کنم بهتره ؟/؟ سلامتی و خوشی و خوشبختی برای همه ؟/؟ اینو که هر سال آرزو می کنم وبازم می کنم ولی از همه مهمتر آرزو می کنم که دلهای ما همه آدما بی کینه بشه خودخواه نباشیم داشته هامونو با هم قسمت کنیم یهودی و مسلمون و مسیحی و بی دین و دارا و ندار کنار هم خوش باشن وواسه یه وجب جا با هم دعوا نیفتن . اونا باید حواسشون باشه که وقتی بیفتن زمین و نتونن از جاشون پاشن ممکنه یه مستطیل دو در یک هم نصیبشون نشه .. اگه دنیا هم مال ما باشه بچگی هامون که دیگه بر نمی گرده .. راستی خانومی اگه ما ازت بخوایم می تونی ما رو به کودکیمون ببری ؟/؟ خواهش می کنم منو ببر . من خیلی دوستت داشتم . سر به آسمونت می دوختم تا ببینم کی ماه در میاد . تا اولین ستاره ای رو که تو آسمون تو می درخشه ببینم . پرستوهایی رو که با خس و خاشاک البته نه از اون خس و خاشاک ها داشتن واسه خودشون لونه می ساختن رو با نگام تعقیب می کردم . وقتی جوجه ها به دنیا میومدن لذت می بردم . وقتی مامان پرستو تو دهن بچه اش غذا می ریخت . بهار خانومی ! من واسه گنجیشکات دون می ریختم وقتی که هوا گرم می شد واسه مورچه هات هم همین . عاشق عید تو و عیدی گرفتنها بودم که حالا بیشترش عیدی بده هستم .. عاشق سیزده بدر تو .. عاشق گرمای تو .. هوای تو زندگی تو .. شکوفه های تو . گلهای تو .. منو ببر اون دور دورا .. هرچند تو رو هم خیلی اذیت می کنن . ولی ببین چقدر عاشقتم و دوستت دارم . منو برسون به بچگیهام به اون وقتایی که خیلی از چیزایی رو که آدم بزرگا داشتند نداشتم ولی دل کوچولوم دنیا رو خیلی خوشگل تر از اینا می دید . اگه فردایی رو می دید خیلی بزرگتر از این فردا بود فردایی که همش به دنبالشیم وهیچوقت نمی رسه . با ترانه عیدی فرهاد روزارو سر می کردم تا تو از راه برسی . هیشکی عطر تو رو نداره  .خوشگلی تو رو نداره بهار خانوم .. این عطری که به خودت می زنی نمی تونم توی هیچ عطاری و بوتیکی پیداکنم . کاش همیشه در کنارمون بودی اگه هیچوقت از پیشمون نمی رفتی شاید من همیشه خودمو مث تو می دیدم .. تو از قصه همه با خبری وخیلی هامون همکلاسای بهاری داریم . آخه توبهار زندگیمون بود که می رفتیم مدرسه .. حالا ما آدمای بزرگ در این فکریم که چطور روزارو بکشیم زندگی رو بکشیم تا بخواهیم از مرز امروز بگذریم . ندای عشق ما در آغوش تو فریاد عشق شده ولی افسوس خیلی ها خوشگلی تو رو با دلهایی کور می بینن . چه جوری بگم دوستت دارم عروس خانوم .. شکوفه های آلوچه تو رو . بهار نارنج شمالتو .. شکوفه های گیلاس کوهستانو .. برفایی که روی کوهها آب میشن دلهایی که عاشق میشن عاشقایی که عاشق وفا میشن و در آغوش تو جا می گیرن . خانومی تنهامون نذار از پیشمون نرو . می بینی ؟/؟ می شنوی ؟/؟ پرنده ها تو جنگلای آروم چه خوش صدا می خونن .؟/؟ اونا آزادن . دیگه کسی نمی تونه بگه آوازشون حرامه . هیشکی نمی تونه شلاقشون بزنه . اگه تیرشون کنن بازم پرنده های دیگه ای هستن که آواز بخونن . چمنها رو ببین که چه زیبا با نسیم تو می رقصند . اگه حیوونای وحشی لگد مالشون کنن و کمرشونو بشکنن که دیگه نرقصند باز چمنهای دیگه ای هستند که در گوشه ای دیگه با آهنگ نسیم تو و نغمه پرنده هات بر قصند . آخرشم کارگردان این نمایش زیبای تکراری رو ندیدم که ندیدم . نمی دونم کجا خودشو قایم کرده . می دونم که همه جا هست . اون دیدنی ترین و ندیدنی ترینه . دوباره میرم سر آرزوها . آرزوهایی که اگه کارگردان صلاح بدونه نمایشش میده .. خدایا در آغاز سال نو دلهای ما را هم نزدیک تر گردان .. با باران رحمت خدا پرستی سینه هایمان را از خود پرستی و خود خواهی تهی ساز .. روحمان را بهاری ساز تا حتی چهره وجسم زمستانی خود را در آیینه زندگی بهاری ببینیم . نوکهای پرندگان اسیر صیاد را به یک سو بگردان تا رها از دام تنیده شده در زمین و آسمان تو عاشقانه و عارفانه بخوانند . اشک یتیم را بخشکان به آنان بفهمان که هر که تو را دارد بی نیاز از هر نیازیست . که تو تنها نیاز نیاز مندانی . هرچند تندرستی وروان درستی یعنی رضایت تو ولی از تو می خواهیم که به بیماران شفای عاجل عنایت فر مایی تا با گامهایی استوار تر به تو نزدیک گردند . من این دفتر را می بندم نمی دانم که آیا در بهاری دیگر دفترم باز خواهد بود که دفتری دیگر بگشایم ؟/؟ سپیده صبح سپید می آید عروس زمین و آسمان می آید .. بهار خانوم می آید .. ملکه دلها و دیدگان می آید ومن چشمانم را نمی بندم تا دوباره آمدنش را ببینم . تنها اوست که می داند من چند بار دیگر آمدن بهار را خواهم دید .. پایان .. نویسنده .. ایرانی 

3 نظرات:

ایرانی گفت...

بهارخانوم !تشریف آوردی قدمت روی چشم .اومدی به خونه های ما و به سرزمین ما .ولی اگه یه زمانی این خونه رو این سر زمینو موقتا ولش می کنی یادت باشه که خونه دل ما رو ول نکنی و نری . دل ما که دامنتو چسبیده و نمیذاره بره .کدوم عروس از تو خوشگل تر ولی خب ندای عشق هم خیلی خوشگله . عروس خانوم مبارکه ...ایرانی

matin گفت...

امیدوارم بهار خوبی داشته باشی ایرانی عزیز و امیر عزیز هر دوتون سال خوب و پر برکتی داشته باشین

ایرانی گفت...

متین جان من هم امید وارم که با قلب بهاری خود روزگاری شاد وبهاری داشته باشی ..ایرانی

 

ابزار وبمستر