ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

فاطمه , فاطمه است

خواستم بگویم که فاطمه دختر محمد است دیدم که فاطمه نیست . خواستم بگویم که فاطمه همسر علی است دیدم که فاطمه نیست . خواستم بگویم که فاطمه مادر حسین است دیدم که فاطمه نیست ........ نه همه این ها هست و این همه فاطمه نیست . فاطمه فاطمه است .... معلم راستین , استاد شهید , زنده یاد دکتر علی شریعتی ........... فاطمه (ع )بر ترین بانوی جهان در تمام عصر ها و نسل هاست . پاک ترین و مشهور ترین آنها . او مادر,  همسر و دختری نمونه بود . الگوی زنی دلاور در برابر مسائل و مصائب  اجتماعی . او یار و یاور علی بود . فاطمه پاک , فاطمه مقدس , فاطمه ای از خون پیامبر که می توانست یک پیامبر باشد . شاهزاده ای که می توانست شاهانه زندگی کند . ملکه ای که می توانست چون تاجی پر نگین بر تارک زمانه بدرخشد ولی فقیرانه زیست تا با دستهای زخمی خود به بشر و بشری ها نشان دهد که بهشت را به بها دهند نه به بهانه . فاطمه می دانست که معامله با خدا سود مند ترین تجارتهاست . فاطمه می دانست که عشق به خدا برترین عشقهاست . فاطمه جان ! قلم در وصف تو عاجز است . دستانم می لرزد . اندیشه ها راه به جایی نمی برند . تو بر تر از آنی که من بخواهم از تو بگویم . بی بی دو عالم ! دعای خیر خود را از بنده گناهکارت دریغ مدارکه در قیامت کبری در برابر تو و خدای تو سر افکنده نباشیم . فاطمه جان ! امروز همه در سوگ تو گریانیم و می دانم که تو بر زندگی ما می گریی . چون  خدای تو می خواهد که خدا گونه به آنان که نیمه شب سر در چاه فرو می برند و با او راز و نیاز می کنند بیندیشی . فاطمه جان ! آنچنان کن که با نام تو به نوای دنیوی خود نرسند .. آن زنان پاکدامنی که برایشان دل می سوزانی و با سیلی صورت خود را سرخ می دارند از تو و خدای تو چشم یاری دارند .. فاطمه جان ! امروز پیروان تو , عاشقان اندیشه و راه تو در سوگ تو گریانند از تو می گویند .. فاطمه جان ! می خواهیم که پاک باشیم .. می خواهیم که با دیدگانی بینا سیمای نورانی تو را ببینیم ... تو آن قدر خوبی آن قدر پاکی آن قدر مهربانی که نمی دانم چگونه بگویم چگونه بنویسم که با بار سنگین گناهان خود باز هم چشم یاری از تو ملکه بهشت را داشته باشم . بانوی من ! بانوی ما ! به بانوان ما رحم نمی کنند . شاید اگر تو صدای نیازشان را به گوش پروردگارت برسانی دعایشان را اجابت فر ماید .. می دانم که او دخت عزیز عزیز ترین عزیز خود را دوست می دارد . بانوی گرامی ما ! عرق شرم بر پیشانی بندگان شرمسارت بخشکان ! بیگانه صفتان و بیگانه پرستانی که با نام تو شیطان را فریاد می زنند هر گز نتواسته اند و نخواهند توانست که فرشتگان و پیروان پاک نهادت را بفریببند . فاطمه جان ! از تو گفتن کافی نیست چون تو بودن رانتوانیم راه تو پیمودن که توانیم . آخرتت را به دنیایت نفروختی اما در سایه خیالی تو آخرتشان را به دنیایشان می فروشند . فاطمه جان ! ردای شیطانی از دوش شیاطین روز گار برانداز ! سنگ خشم خداوندی را بر سر اهریمنانی  که سنگ تو را به سینه می زنند بکوب تا زنان درمانده و اشک ریز و به بیراهه رفته ای که مرگ را بر زندگی ننگین تر جیح می دهند بدانند که فاطمه و خدای فاطمه فراموششان نکرده . فاطمه جان ! با تو سخنها دارم . از تو می خواهم آنچه را که از خدای خود می خواهم . از تو می خواهم که به من عاشقانه پرستیدن را بیاموزی . از تو می خواهم که که به من دوستانه از دوست گفتن را بیاموزی .. از تو می خواهم که به من دلاورانه و شجاعانه زیستن را بیاموزی . بانوی گرامی ما ! بانوان پاکدل ما خود را کنیز تو می دانند هر چند تو خود را ملکه آنان نمی دانی . هر چند که خدا وندگار دو عالم یگانه بخشنده راستین و در گذر حقیقیست ولی تو را به پاکی تو سوگند ت می دهیم که ناشران فقر و فحشارا آنچنان بر سر جایشان بنشانی که در آتش خود پرستی و بیگانه پرستی خود بسوزند . فاطمه جان ! دوستت می داریم هر چند بدکردار و گناهکاریم اما نمی خواهیم که چنین باشیم . دوستت می داریم چون که تو, تو هستی . آن چنان که محمد محمد است  و علی علی .. حسین حسین است  و خدیجه خدیجه ... گردانندگان این مجموعه  (من وامیر) سالروز شهادت سالار و سرور زنان بهشتی را به مسلمانان جهان تسلیت عرض نموده , باشد که فاطمه گویی ما فاطمه گونگی گردد . دوست دارم که در میان تکرار و تکرار ها باز هم بگویم فاطمه جان ! دوستت می داریم چون که تو, تو هستی آن چنان که محمد , محمد است  و علی , علی . حسین , حسین است و خدیجه,  خدیجه ... آری فاطمه , فاطمه است ... ایرانی

8 نظرات:

ناشناس گفت...

ایرانی جون روز بخیر بنده هم ایام فاطمیه وشهادت فاطمه زهرا رابه شما عزیز تمامی شیعان تسلیت عرض میکنم.ممنون که ایام را گرامی میداری .فردین

دلفین گفت...

واقعا دمت گرم خیلی خوشم اومد ایرانی عزیز

ABBAS گفت...

منم این روز به تمامی دوستان مسلمان و غیر میلمان و دوست خوبم ایرانی عزیز تسلیت میگم

ایرانی گفت...

دوستان عزیزم فردین دلفین و عباس نازنین ! از اظهار همدردی و پیامهای تسلیتتان سپاسگزارم . به امید روزی که آیین فاطمی حاکم راستین دلهایمان گردد ..ایرانی

ناشناس گفت...

ایرانی عزیزم سلام.میدونم از دستم ناراحتی که این چند وقت اخیر نتونستم ارسال نظر داشته باشم از این بابت عذر خواهی میکنم.خواستم بابت این مطلب به جا وپرمحتوا از تو تشکر کنم.(نادر)

ایرانی گفت...

با سلام مجدد به نادر خان عزیز ! ظاهرا دفعه قبل پاسخ به این پیام از دستم در رفت ..نادر جان من با همراهی های بیشتر شما دلگرم تر شده و بیشتر خوشحال میشم چون می دونم که هر کسی مشکلات خاص خودشو داره و هر علتی ممکنه باعث شه که تا مدتها از کسی خبری نداشته باشم ولی طولانی شدن غیبتها نگرانم می کنه مخصوصا اگه افرادی مثل تو باشند که با یه صمیمیتی فوق العاده میومدن رو خط ولی یهو غیبشون زد . مثلا سیزده که به تاریخ پیوست هیچی ,آرش هم که فعلا مراعات عیالشو می کنه . ولی به تر تیب دوستانی مثل مرتضی جاوید متین ...غیبتشون خیلی نگران کننده شده امیدوارم همه دوستان چه حاضر چه غایب در نهایت سلامت و تندرستی بوده هیچ مشکلی واسشون پیش نیومده باشه . داداش نادر همیشه شاد و تندرست باشی ..ایرانی

sara گفت...

سلام راستش عقاید شما واسم خیلی عجیبه!داستانها با این متنها!!!!!من خودم دچار سردرگمی شدم نمیدونم این طرف خط هستم یا ...کاش میشد بیشتر در مورد عقایدتون بدونم.

ایرانی گفت...

سارا جان خسته نباشی . روز زن رو که مجددا بهت تبریک میگم و حالا روز مرد هم از راه رسیده . من به مذهب شیعه یعنی همون دینی که از بچگی داشتم معتقدم . به دموکراسی معتقدم اعتقاد به اون حضرت علیی دارم که به عنوان یک متهم رفت پیش قاضی و نگفت چون من امام و خلیفه مسلمین هستم از این امر مستثنی هستم . خدا پرستی یا خدا جویی در فطرت من و همه ماست . منتهی به نحوی در همه انسانها تجلی می کند . عده ای با لجبازیهای خود نمی خواهند آن را بپذیرند . من حتی یک متنی رو شروع کردم به عنوان من و خدا که فقط یک قسمتشو تونستم بنویسم ..فطرت من میگه باید پاک بود . انسانها را دوست داشت از هر دین و مذهبی که هستند . ایمان من می گوید که ظلم و ستم و بیعدالتی جز خشم و کینه و نفرت همنوعان را در پی داشتن ثمره دیگری ندارد . ایمان من می گوید دست نوازش بر سر بت پرست بکش حتی اگر به خدای تو ایمان نیاورد . مهربان باش . ایمان من می گوید که ثروتها و بیت المال باید در جامعه عادلانه تقسیم گردد و با فقر و فحشا مبارزه شود . ایمان من می گوید خوشبختی در ثروت نیست و ثروت یعنی اندیشه ای باز داشتن و خود خواه نبودن وو.....واما می رسیم به فاز دیگر خودم که همان نوشتن داستانهای سکسیست . شاید در فطرت خود از این کارم راضی نباشم ولی از آنجایی که این حس در همه انسانها چه زن و چه مرد وجود دارد و ما هم یکدیگر را نمی بینیم و مستقیما نمی شناسیم یک توجیهی برای خود تراشیده و می نویسم . البته نوشتن این داستانها دلیل نمی شود که اثر روحی منفی بر انسانها بگذارد . انسان عاقل و بالغ است و خود می تواند تصمیم بگیرد و این داستانها جنبه تحریک در کنترل نیاز ها و خواسته ها یی از انسان دارد که خداوند آن را در موجودات زنده خود به ودیعه نهاده . من حتی یک بار در کلام عادی خود از این چیز هایی که در داستانها می نویسم به کار نبرده ام حتی در نظرات خود آنها را سانسور می کنم . شخصیت انسانی را بسیار بالاتر از آن می دانم که با این کلام این شخصیت را بلرزانم ولی مقوله داستان را مقوله ای جدا می دانم . چه می دانم! شاید بنده گناهکاری باشم که آتش دوزخ را برای خود خریده ام و شاید چون حربن زید ریاحی سعادتمند گردم . در هر حال هر چه باشم انسانها را دوست دارم وهمه چیز را برای همگان می خواهم . ساراجان شاد و پیروز باشی منتظر پیامهای بعدیت هستم ...ایرانی

 

ابزار وبمستر