ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

شیطون بلا 49

آقای تیموری انتظار اینو نداشت که من بیش از حد و یا در حدی بهش گیر بدم که جلوی وامشو بگیرم . من بیش از حد مقرراتی شده بودم  . از دست تهرانی هم عصبی بودم و برای همین چون تهرانی از  تیموری دفاع می کرد با خودم حساب می کردم که حتما یه بر نامه ای هست که  رئیس می خواد به اون وام بده .
 -خانوم شهزادی ! من  از اختیارات خودم می تونم این پرونده رو تصویبش کنم  یا این که اونو ببرم به کمیته معاملات با هماهنگی با بقیه و این که این مشتری از مشتریای سپرده گذار ماست و اکثرا به خصوص آخر ماهها مانده حسابش فوق العاده بالاست براش ردیف کنم که وام بگیره .
 -آقای تهرانی شما خودتون به من یاد دادین که باید شرافتمندانه و قانونی کار کنم و اگه تا به حال کار کنان زیادی اخراج یا تبعید شدن به خاطر این مسائل بوده .
-خانوم شهزادی اینها در مواردی بوده که کارمند با ساخت و پاخت رشوه می گرفته . 
-آقای رئیس .. این تیموری می خواد با چند صد میلیون پول چیکار کنه ؟ ما می تونیم این وامو در بخش تولید  بدیم به صاحبان صنایع , به کشورمون خدمت کنیم .. در راستای خود کفایی گامهای اساسی بر داریم .
-باشه بر دارید .. گامهای اساسی بر دارید . الان مادرچه زمینه ای خود کفا هستیم . در گاز جهان دوم یا شایدم رتبه اول رو داریم .. ولی بسیاری از شهر های مازندران دارن از گاز کشور ترکمنستان استفاده می کنن . ما خط لوله می کشیم به غرب و شرق ولی به فکر ملت خودمون نیستیم . چرا وقتی که می تونیم از جیب خودمون پول برداریم و سنگینی هم می کنه دست گدایی به سوی دیگران دراز کنیم؟
 -آقای تهرانی حرف منم همینه دیگه . اگه نظام و این دولتی ها ما به جای وام های کلان و صوری دادن به این تیموری ها دلشون به حال ملت می سوخت و خط لوله گاز قسمتهایی از مازندران رو به بهانه این که هزینه لوله کشی سنگینه راه اندازی می کردند چی می شد ؟
-ما از وام دادن به تیموری ها داریم سودشو می گیریم .
 -به جیب کی میره ؟ 
-به جیب دولت.
 -اینا رو در طرحهای عمرانی خرج می کنه ؟
-خانوم شهزادی وارد مقولات سیاسی نشو.
 -این کجاش سیاسیه آقای رئیس . من به کدوم یک از مسئولین مملکتی توهین کردم که میگن سیاسی . اصلا بحث سیاست نیست . چرا اقتصاد رو به سیاست ربطش میدین ؟
البته به هم ربط دارن ولی من  در این مورد بحث سیاستو پیش نکشیدم .
 -خانوم ! این آقای تیموری دستش قویه . اگه من امروز گفتم که ارزیابی با شما .. بیشتر خواستم که اون با تو آشنا شه و قدرت تو بیشتر نشون داده شه وگرنه برای من تنظیم این پرونده ها که کاری نداره .
هر لحظه بیشتر از لحظه پیش عصبی می شدم .
-نمی دونم چرا احساس می کنم به خاطر مسائل خاصی شما از من حمایت نمی کنین . همش  دوست دارین که تیموری در این مبارزه برنده بشه . چون پول داره قدرت داره و چون قدرت داره پس می تونه هر کاری رو انجام بده . اصلا ما و شما برای چی اینجا نشستیم .
رئیس  لباشو گاز می گرفت و با سبیلاش بازی می کرد . نشون می داد که از دست من خیلی عصبیه . دلم می خواست کاری می کردم که این معامله سر نمی گرفت . ولی می دونستم که دستشون قویه . اصلا از کار های خود مرکز هم سر در نمی آوردم . درست شده بود شبیه به عدالت محوری قضات دادگستری ما . هر گز قاطعیت به خرج ندادند .  قاطع شدن اونا برابره با قطع شدنشون . در هر پرونده ای که کسی کاری به کارشون نداشته باشه .. مسئله سیاسی نباشه .. فشاری رو اونا نباشه عدالت میاد روی کار همه چی زیبا میشه .. دنیا می خواد با عدالت گلستان شه ولی وقتی یه موضوع این چنینی پیش میاد یا حتی اگه کسی بخواد از حقوق اولیه انسانی خودش دفاع کنه اونو یه انگ سیاسی بهش می زنن و میگن محارب با خدا .. بر هم زننده نظم اجتماعی .. عملکرد مخالف نظام ..
-آقای تهرانی من نمی تونم این نابرابری رو تحمل کنم . پس چرا هراز گاهی از اختلاس صحبت میشه . چرا وقتی یه کارمندی به خاطر مشکلات خاصی که داره مثلا ممکنه یه خلاف کوچیکی بکنه واسش یه پرونده سنگینی ردیف می کنن . منفصل  خدمت یا اخراجش می کنن ولی با این زالو های اقتصادی بر خورد نمیشه ؟هر وقت که دلشون خواست و از هر کی که خوششون نیومد اونو می پیچونن . به نظر تو این برای این نیست که هر کی که باج نده و بخواد برای خودش زندگی کنه سرشو می کنن زیر آب ؟
 -خانوم شهزادی ! شما تازه وارد این دستگاه شدین . خیلی تند دارین میرین .
-تند رو اونایی هستند که به حق خودشون قانع نیستن . در هر زمینه ای .. حتی در زندگی خانوادگی خودشون . حرص می زنن . سیرمونی ندارن . شما مردا به ما زنا میگین حقه باز ؟ نشون میدم که از دست یک زن چه کاری بر میاد ..
-خواهش می کنم شراره .  صد تا گردن کلفت تر از تو نتونستن کاری بکنن .
 -پس این بازرس بازی ها برای چیه ؟ همش کشک ؟!
 -سیستم همینه ..
 -آره اکوسیستم زندگی ما همینه .. ما آدما مثل آدما زندگی نمی کنیم . ..همش باید به یکی تکیه کنیم تا از ما حمایت کنه . ما آدما گاهی از یه حیوون مغز کوچیک هم پست تر میشیم . .... ادامه دارد ... نویسنده .... ایرانی 

0 نظرات:

 

ابزار وبمستر