ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

دختر , زن , مادر , فاطمه

سلام بر مخلوق خوب خدا ! سلام بر غروبی که خود را به ستارگان شب می سپارد و سلام بر ستارگان تنهایی که با همه بزرگی .. خورشید را تاج سر خود می دانند .. سلام بر نغمه مرغان سحر !
و  زمین سرش را بالا می گیرد تا خورشید را ببیند ..
 سلام بر تو ای شاهزاده بی گوهر !
 به راستی آن که بر تارک هستی می درخشد بهتر از من و تو می داند که خدایش او را زیبا ترین , گرانبها ترین , برترین و تابان ترین گوهر جهانش ساخته است . هر که نام تو را , یاد تو را , عشق تورا در سینه دارد می داند راه روشنایی را ...
 ای آفریده مهربان ! تو آن سوی خاک خوب خدا را دیده ای .. تو صدای مرغان سحر را شنیده ای که چگونه با خدای خود سخن می گویند .. تو بیهوده زندگی نکرده ای ... تو پاک ترین پاک خدایی , پاکترین خاک وخاک ترین خاک خدا , والاترین روح .. امروز روز تولد توست .. تویی که خواستی فاطمه باشی نه یک شاهزاده ..وتو از ریشه پاک ترین و بر ترین مرد جهانی .
 تولدت مبارک  فاطمه جان ! نیامده ام تا درپای کسی که درپای خدا به خاک افتاده به خاک افتم .. نیامده ام تا من هم اغراق بگویم .. نیازی به آن نیست که  به تو بزرگوار معجزه ها نسبت دهند ... چه معجزه ای بالاتر از این که دانستی چگونه می توانی خود را به عرش الهی برسانی .. خدایی شوی ! چه معجزه ای بالاتر از این که توانستی آن سوی زرق و برق ها و نور های فریبنده , نور خدا را ببینی .. چه معجزه ای بالاتر از این که مادر , دختر و همسر برترین و بهترین انسانهای روی زمین باشی !
امروز روز زن است ...روز دختر ,  روز مادر , روز آن کس که عشقش را خالصانه نثار پاره تنش می سازد .. امروز روز عشق است و تو دانستی حقیقت عشق را .. امروز روز زن است .. نه آن زنی که درزمین خاک می شود .. روز آن زنیست که بر افلاک می شود ..
 امروز روز مادر است .هرچه از تو بگویم کم گفته ام مادر !..تنها یک مادر است که می تواند احساس یک مادر را درک نماید ... عشقی که از وجود اوست . حتی روح خود را در وجود فرزند خود احساس می کند .مادر یعنی زندگی , یعنی هستی و هستی بخش , یعنی عشقی بی ریا .. مادر یعنی نعمتی که باید قدرش را دانست ..
 و زن یعنی اسطوره عشق و محبت .. که اگر صداقت و عشق و محبتی خالصانه ببیند وخدای گونه باشد هرگز به بیراهه نخواهد رفت ..
و مادر گلیست که درهیچ گلستانی جز گلستان قلب خود نمی توانی پیدایش کنی .. مادر از خود می گذرد از وجودش می بخشد ..سهم خود از دنیا را نثار فرزندش می سازد ... مادر هر که باشد هر چه باشد فرزند,  مدیون اوست .. و من در همین جا با مادر خود سخن می گویم خطابش می کنم ..هرچند صدای مرا نمی شنود .. اما این بار در روزش راحت تر با او سخن خواهم گفت ..
 مادر مرا ببخش !..به خاطر آن چه که در حق من انجام داده ای و من در حق یک سپاس ساده هم نتوانسته ام وظیفه خود را انجام دهم . از روزی که خود را شناخته ام تو را شناخته ام  تو را احساس کرده ام .. بوی تو را .. صدای قلب تو را که به من آرامش می بخشید ... هنوز به یاد دارم آن لحظه های آرامش کودکانه را که چگونه سر بر پایت می نهادم و آرام می گرفتم تا با نوازش های تو به خواب روم . مادر ! نمی دانم چرا دنیای ما دنیای فراموشی ها شده است اما من تو را فراموش نکرده ام .تو هم مرا از یاد نخواهی برد .  همیشه دوستت داشته دوستت خواهم داشت . امروز روز توست . تو هم مثل من عاشق صداقت و پاکی و تقوی و معرفت فاطمه ای .. مادر ! نمی دانم  چه هدیه ای تقدیم تو دارم که برازنده تو باشد .. جانم فدای تو باد .. من همان کوچولوی دیروزم ... خوردنی نمی خواهم ...دو پایم را دریک کفش نمی گذارم و نمی گویم که فلان دختر را می خواهم .. من فقط یک چیز از تو می خواهم ... بگویی که مرا به خاطر سهل انگاری هایم می بخشی .. بگویی که از من راضی هستی . در آغوشت می کشم ... بوی تو را احساس می کنم .. تا مثل همان بچگی ها ..به من آرامش دهی . به فاطمه و خدای فاطمه بگو که از من راضی هستی ...
یا فاطمه زهرا ! صدای زنان ما را به گوش خدای نازنین برسان که تا به کی باید این چنین بر آنان ستم شود ؟! تا به کی باید شعار ها به جای شعور ها بنشیند ...
 فاطمه ! تو بیداری ..هوشیاری .. تو می دانی آن چه را که ما نمی دانیم .. تو می دانی راز دریا را ..راز آبهای محو شده در ساحل را .. تو می دانی مرغکان عشق ,چگونه  سحر گاهان با خدای خویش راز و نیاز می کنند ... تو می دانی چگونه می توان خدا را دوست داشت .. تو در آسمان خدا آزادی ..
وقتی نگاه ازگناه برمی گیرم  نوری درقلب من تابیدن می گیرد .. تبسم تو را می بینم فاطمه جان ! کاش بیاید روزی که خنده های خشنودیت را ببینم .. تولدت مبارک ای پاره تن پیامبر ! ای عزیز خدا ! که درکودکی مادربزرگوارت را از دست دادی و تحمل مرگ پدر را نداشتی ..
تولدت مبارک ! ای آن که نه خواستی شاهزاده باشی و نه ملکه ...آن کس که در قلب خدا جای دارد این ها را می خواد چه کار! ..
 و زنان ما باید بدانند و از تو بیاموزند راه و رسم زندگانی را ..
بانوی بزرگوار ! درددل بسیار است انسانها چه زن چه مرد شخصیت خود را گم کرده اند و اصلا نمی دانند برای چه زندگی می کنند ..بگذریم .. حالا وقت جشن و شادیست .. می دانم که فرشتگان به میهمانی خدا آمده اند تا تولدت را تبریک بگویند ... باز هم تو را فریاد می زنم که یاریم کنی ..
شیطان سریع می آید اما آرام می رود ..
کمکم کن .. تا خدا هم کمکم کند ...
و من به آسمان می نگرم ...چه غوغاییست امشب ! تولد برترین بانوی جهان از ازل تا به ابد و گل سر سبد بهشت برین , نازنین فاطمه نازنین را به تمام موجودات جهان تبریک و تهنیت عرض نموده آرزوی خوشبختی و حرکت به سوی خدا برای همه جهانیان را دارم . روزت مبارک ای زن ! ای دختر ! روزت مبارک ای مادر ! تولدت مبارک گل بانوی بهشت ! .. ایرانی 

0 نظرات:

 

ابزار وبمستر