ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

عاشورا


وامروز عاشوراست . روزی که وعده بر حق حق تحقق می بابد . درمراسم سینه زنی و زنجیر زنی شرکت نمی کنم . فقط غروب تاسوعا یعنی روزی که فر داش عاشوراست دوست دارم دسته های عزا داری رو  ببینم . همین حس رو تا حدودی در صبح عاشورا هم دارم ولی گاهی اوقات آدم یه صحنه هایی رو می بینه که  خب چی بگه .. نمی تونه حرفی بزنه و محکوم کنه . مجلس عزا میشه میعاد گاه دختران و پسران جوان و عشاق .. غروب تاسوعا جایی ایستاده بودم و به مراسم سینه و زنجیر زنی نگاه می کردم . تصادفا یکی از همکارام رو دیدم  و با هم در گوشه ای ایستاده بودیم .. دیدم دو تا پسر با  اضطرابی دارن با هم حرف می زنن و اصلا دقت ندارن که دور و برشون جمعیت ایستاده ان  .. -محسن از اون ور رفتن .  اون قد کوتاهه خودش علامت داد که بریم تو کوچه .. اون یکی دیگه هم یه حرفی زد که درست نیست بگم فقط به صورت دیگه ای میگم این که گفت اونا راه میان اگه جاشو داشته باشی میریم .. من و همکارم کمی قدم زدیم و گفتیم بریم کوچه بغلی ببینیم چه خبره  تا این که دیدیم و شنیدیم یک فاجعه دیگه ای رو. پنج شش تا دختر و پنج شش تا پسر که پیچیده بودند به یکی از کوچه های حاشیه که تقریبا خلوت بود چه جور دارن به هم فحش میدن . دخترا هم طوری حرفای رکیک  و خارج از محدوده رو بر زبون می آوردند که من داشتم آب می شدم . فقط دست به یقه نشده بودند . کاری به روز گار پسرا در آورده بودند که با این که می دونستم دخترا با این حرکات و طرز صحبتشون و ریخت و قیافه ای که مثل حرفاشون بود مایلن با پسرا بپلکن ولی نمی دونم چرا رو چه حسابی کاری کردند که اون پسرا با همه پر رو بودنشون با دمهایی قیچی شده پر زدن و رفتن . غیبت نشه چند تا لات و عرق خور دیگه رو هم دیده بودم که چه جور دارن در دسته های عزا خودشونو به کشتن میدن . از اونایی که سالهای قبل صلیب یا همون علم بلند می کردند ..... داشتم دیوونه می شدم ... نمی خوام غیبت کنم و ارزش کاری این آدما رو پایین بیارم خیلی ها هم هستند که با خلوص نیت و صفای دلشون میان ولی نمی دونم اون یتیمی که خدا بهش نظر انداخت و میلیاردرش کرد و حالا خودش به نوعی داره مال یتیم می خوره و من مسئله رو بازش نمی کنم به خاطر چی میاد از مال حرامش اطعام می کنه و روز عاشورا چند تا دیگ  غذا میده بیرون ...خلاصه چیزی که ظاهرا برای بعضی از این آدمااهمیت نداره خود امام حسین و فلسفه قیام اوست . و اگر هم به او اهمیت می دهند به خاطر احساساتی بودن بیش از اندازه ما آریایی هاست . دلمان می سوزد . برای خود دل نمی سوزانیم و برای آن که صد ها سال پیش به شهادت رسیده دل می سوزانیم . خلاصه آدمایی رو که نمی تونی در طول سال ببینی می تونی در این روز ببینی . فکر کنم دوروز در سال باشه که بیش از اندازه شلوغه . یکی سیزده بدر و یکی همین عاشورا .. منتها یکی داخل شهره و یکی خارج از شهر . از بچگی با همین بر نامه ها آشنا بودم . روشن کردن شمع .. آن آهنگ عزا و صدای طبل .. ساعتها در مسجد بودم . شمع روشن می کردیم . انگار روز تمامی نداشت . با همه این فراموش کاریها باز  نمی توان حسین زیبا و عمل زیبایش را نستود . حسین و یارانش اولین شهدای تاریخ نبوده اند و آخرین کسانی هم نبوده اند که در راه خدا به شهادت رسیده اند . و من به یاد عاشورا به لحظاتی می اندیشیدم که حسین و یارانش آخرین لحظات خود را سپری می کردند . وقتی از مرگ سخنی به میان می آید و می خواهم که تصورش را بکنم به این می اندیشم که حالم داره بد میشه فشارم داره میاد پایین یه لحظه حس می کنم که دیگه نمی تونم به چیزی فکر کنم .. اگه شمشیری هم در بدنم فرو بره همین حالتو دارم ؟/؟ خون از بدنم جاری میشه همه جا رو تیره و تار می بینم .. خیلی سخته جان دادن . آیا آدم باید حس کنه که همه چیزشو داره از دست میده ؟/؟ ..نه  نه .. اونی که راهشو انتخاب می کنه به خدا ایمان داره احساسش قویه .. خدا رو در قلبش می بینه .. خدا با اوست . فریاد می زنه شهادت می دهم که نیست معبودی جز معبود یگانه .. قلبش خونین میشه ولی خدا رو که نمیشه کشت . خداوند شاهده که چطور دو گروه از بندگانش در نبردی نا برابر شرکت دارن . اون که شهادت در راه خدا رو انتخاب می کنه همه چی رو زیبا می بینه . حس می کنه که دیگه دوران رنج و عذابش به سر اومده . فارع از همه باید ها و نباید ها به آرامش ابدی می رسه .  اون دیگه به عدم نمی رسه . اون خودشو در معشوق و معبود خودش و برای معشوق و معبود خود فنا و فدا کرده .. انان را که در راه خدا کشته می شوند مرده نپندارید بلکه آنان زنده اند و در نزد پر ورد گارشان روزی می خورند .  امروز عاشوراست .. امروز آسمان و زمین می گرید ..خدا خندان است . امروز کویر کربلا خون حسین می نوشد . امروز بهشت به زمین می آید . امروز شیطان ستمکار بر خود می لرزد . بهشت آمده است تا حسین را تا زاده مقدس ترین بانوی جهان را با خود ببرد .. بهشت با بهشتیان بزرگ آمده است تا او را با خود ببرد . فاطمه و علی و محمد فرزند خود را در آغوش می کشند .. چه زیبا ست آن چهره خدایی .. آن که در راه خدا خون داده است  . جهان بر مظلومیت اومی گرید . اما خدا خندان است .. می گوید بگذار جهان بگرید تا آرام بگیرد . بگذار نسیم طوفانی شود بگذار ماه امشب نتابد . آخر امروز بهشت به زمین امده است تا او را با خود ببرد ..آخر امشب حسین در آسمان می درخشد . بگذار ببارم ..شاید که آرام شوم . بوی گل می آید .. خون حسین کویر داغ را گلاب گونه کرده است . امروز عشق به زمین  می آید وعاشق به آسمان می رود .. امروز واژه ها به زحمت از سینه بیرون می آیند . آخر آنها هم احساس دارند . آنها هم خدا را می ستایند .  واژگان گلهای خود را بر سینه گلستان خدا می ریزند . چه زیبا چشمانت را بسته ای . چه کسی می پندارد که آن چشمان دیگر نمی بیند . چشمان ماست که حقیقت  را نمی بیند . چه کسی می  پندارد که او دیگر سخن نمی گوید .. او در عالم امکان به نماز ایستاده است . بهشت در انتظار اوست .. چه کسی می پندارد که او دیگر نقس نمی کشد زمین با نفسهای او نفس می کشد . همه به استقبالش آمده اند .. فاطمه جان ! ببین که فرزندت می آید .. یتیم تو می آید تا سر بر دامان پاکت نهاده به یاد خدا آرام گیرد .. و می بینم خدای زمین و زمان را .. خدای جهان و آسمان را که او هم  آرام گرفته است .. امروز خدا هم می خندد امروز خدای هم به خود می بالد به حسین خود می بالد .. دیگر احدی اجازه ندارد که بگوید انسان را بیهوده آفریده ای ..امروز بر آسمان آبی خدا .. با خون سرخ حسین نوشته شده که عشق هرگز نمی میرد . و حسین و یارانش آبروی جهان گشتند . تا خدا خشم خود را نثار زمینیان نسازد .. خون پاک خود را نثار خاک خدا کردند وبر افلاک شدند تا خداوند به زمینیان فرصتی دوباره دهد تا خود را باز شناسند . نمی دانم با که و برای چه از تسلیت بگویم .. حسین وارسته خود را از غمها وارسته گردانید تا همگان بدانند که برای رسیدن به سعادت باید که خدایی بود . حسین نیکو صفت فرموده که اگر دین نداری آزاده باش .. از این روی مدیریت محترم این مجموعه امیــــــــــرنازنین و من سالروز شهادت این بزرگوار و یارانش را به عموم آزادیخواهان جهان به ویژه شیعیان بزرگوار تسلیت و تبـــــریک عرض نموده باشد که در عاشورایی دیگرشاهد تبلور اسلامی راستین باشیم  . انشاءالله ..دوست و برادر شیعه آزادی خواه شما : ایرانی 

0 نظرات:

 

ابزار وبمستر