ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

فاطمه فاطمه است

فــــــــــــــــــاطمه ، فاطمــــــــــــــــــــه است

خواستم بگویم که فاطمه دختر محمد است دیدم که فاطمه نیست . خواستم بگویم که فاطمه همسر علی است دیدم که فاطمه نیست . خواستم بگویم که فاطمه مادر حسین است دیدم که فاطمه نیست ........ نه همه این ها هست و این همه فاطمه نیست . فاطمه فاطمه است .... معلم راستین ، استاد شهید ، زنده یاد دکتر علی شریعتی ........... فاطمه (ع )بر ترین بانوی جهان در تمام عصر ها و نسل هاست . پاک ترین و مشهور ترین آنها . او مادر، همسر و دختری نمونه بود . الگوی زنی دلاور در برابر مسائل و مصائب اجتماعی . او یار و یاور علی بود . فاطمه پاک ، فاطمه مقدس ، فاطمه ای از خون پیامبر که می توانست یک پیامبر باشد . شاهزاده ای که می توانست شاهانه زندگی کند . ملکه ای که می توانست چون تاجی پر نگین بر تارک زمانه بدرخشد ولی فقیرانه زیست تا با دستهای زخمی خود به بشر و بشری ها نشان دهد که بهشت را به بها دهند نه به بهانه . فاطمه می دانست که معامله با خدا سود مند ترین تجارتهاست . فاطمه می دانست که عشق به خدا برترین عشقهاست . فاطمه جان ! قلم در وصف تو عاجز است . دستانم می لرزد . اندیشه ها راه به جایی نمی برند . تو بر تر از آنی که من بخواهم از تو بگویم . بی بی دو عالم ! دعای خیر خود را از بنده گناهکارت دریغ مدارکه در قیامت کبری در برابر تو و خدای تو سر افکنده نباشیم . فاطمه جان ! امروز همه در سوگ تو گریانیم و می دانم که تو بر زندگی ما می گریی . چون خدای تو می خواهد که خدا گونه به آنان که نیمه شب سر در چاه فرو می برند و با او راز و نیاز می کنند بیندیشی . فاطمه جان ! آنچنان کن که با نام تو به نوای دنیوی خود نرسند .. آن زنان پاکدامنی که برایشان دل می سوزانی و با سیلی صورت خود را سرخ می دارند از تو و خدای تو چشم یاری دارند .. فاطمه جان ! امروز پیروان تو ، عاشقان اندیشه و راه تو در سوگ تو گریانند از تو می گویند .. فاطمه جان ! می خواهیم که پاک باشیم .. می خواهیم که با دیدگانی بینا سیمای نورانی تو را ببینیم ... تو آن قدر خوبی آن قدر پاکی آن قدر مهربانی که نمی دانم چگونه بگویم چگونه بنویسم که با بار سنگین گناهان خود باز هم چشم یاری از تو ملکه بهشت را داشته باشم . بانوی من ! بانوی ما ! به بانوان ما رحم نمی کنند . شاید اگر تو صدای نیازشان را به گوش پروردگارت برسانی دعایشان را اجابت فر ماید .. می دانم که او دخت عزیز عزیز ترین عزیز خود را دوست می دارد . بانوی گرامی ما ! عرق شرم بر پیشانی بندگان شرمسارت بخشکان ! بیگانه صفتان و بیگانه پرستانی که با نام تو شیطان را فریاد می زنند هر گز نتواسته اند و نخواهند توانست که فرشتگان و پیروان پاک نهادت را بفریببند . فاطمه جان ! از تو گفتن کافی نیست چون تو بودن رانتوانیم راه تو پیمودن که توانیم . آخرتت را به دنیایت نفروختی اما در سایه خیالی تو آخرتشان را به دنیایشان می فروشند . فاطمه جان ! ردای شیطانی از دوش شیاطین روز گار برانداز ! سنگ خشم خداوندی را بر سر اهریمنانی که سنگ تو را به سینه می زنند بکوب تا زنان درمانده و اشک ریز و به بیراهه رفته ای که مرگ را بر زندگی ننگین تر جیح می دهند بدانند که فاطمه و خدای فاطمه فراموششان نکرده . فاطمه جان ! با تو سخنها دارم . از تو می خواهم آنچه را که از خدای خود می خواهم . از تو می خواهم که به من عاشقانه پرستیدن را بیاموزی . از تو می خواهم که که به من دوستانه از دوست گفتن را بیاموزی .. از تو می خواهم که به من دلاورانه و شجاعانه زیستن را بیاموزی . بانوی گرامی ما ! بانوان پاکدل ما خود را کنیز تو می دانند هر چند تو خود را ملکه آنان نمی دانی . هر چند که خدا وندگار دو عالم یگانه بخشنده راستین و در گذر حقیقیست ولی تو را به پاکی تو سوگند ت می دهیم که ناشران فقر و فحشارا آنچنان بر سر جایشان بنشانی که در آتش خود پرستی و بیگانه پرستی خود بسوزند . فاطمه جان ! دوستت می داریم هر چند بدکردار و گناهکاریم اما نمی خواهیم که چنین باشیم . دوستت می داریم چون که تو، تو هستی . آن چنان که محمد محمد است و علی علی .. حسین حسین است و خدیجه خدیجه ... گردانندگان این مجموعه (من وامیر) همراه با همراه همیشگی آره داداش گل سالروز شهادت سالار و سرور زنان بهشتی را به مسلمانان جهان تسلیت عرض نموده ، باشد که فاطمه گویی ما فاطمه گونگی گردد . دوست دارم که در میان تکرار و تکرار ها باز هم بگویم فاطمه جان ! دوستت می داریم چون که تو، تو هستی آن چنان که محمد ، محمد است و علی ، علی . حسین ، حسین است و خدیجه، خدیجه ... آری فاطمه ، فاطمه است ... ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرانی ........استاد آتنا :  این یکی از نوشته های معروف شریعتی هست که در انتهای کتاب "فاطمه، فاطمه است" اومده 
ایرانی گفت...

با سلام خدمت آتنای عزیز! مدیر محترم مذهب و سیاست , باعث افتخار بنده می باشد که وقت گرانبهایتان را به خواندن نوشته هایم اختصاص داده اید . صرف نظر از مذهب و سیاست , شریعتی و قلمش را دوست می دارم هرچند از آخرین باری که اثری از اورا خوانده ام بیست سال می گذرد . یقینا اگر او زنده می بود همگام با ملت ایران می شد . این مسئله رو اضافه کنم که در مورد متن فاطمه فاطمه است من فقط عنوان متن و دو سطر اول آن را از استاد گرانقدر شریعتی بزرگ اقتباس کرده بقیه متن به قلم و اندیشه ضعیف این حقیر می باشد .با تشکر مجدد از شما به خاطر لطف و محبتتان و با درود فراوان و نهایت احترام : ایرانی


aredadashاستاد آتنا : 
البته من نوشته هاي ايشون رو نخوندم اينو اتفاقي ديدم و ديدم كه امانت داري نشده و به جاي اسم شريعتي اسم اقاي ايراني اومده خواستم تذكر بدم اصلاح بشه.به هر حال وقتي متن كسي اورده ميشه اسم اون شخص بعنوان نويسنده بايد اورده بشه نه كس ديگه

...........در اینجا پیام دوم استاد آتنا به پایان می رسد ............ وحالا پاسخ من ......استاد گرانقدر ! دو یا سه سطر در عنوان و سر مقاله به عنوان زیبایی کار از استاد شریعتی نقل شده و من به رسم امانت نام آن بزرگوار را قید کرده ام . سی سطر از آن را خودم نوشته ام . چگونه می توانم متنی را که اینک و در عصر حاضر به اندیشه و قلم خود نوشته ام به کسی نسبت دهم که چهل سال پیش ما را از نعمت وجود خویش محروم کرده است . من هرگز به ایشان توهین نمی کنم و نوشته و متن ساده خود را که  در مقابل قلم طلایی ایشان بسیار ضعیف است  و خام به آن بزرگوار نسبت نمی دهم . جای بسی تاسف است که به این گونه  درمورد آثار و نوشته های کسی قضاوت گردد . عیب کار در این است که ما انسانها تنها خود را باور داریم .. شاید بگوییم که  این طور نیست ولی درعمل همین طورست . بسیار خنده دار و گریه دار اینجاست که شما حتی زحمت خواندن پیام مرا هم به خود نداده اید . مرا باور ندارید نداشته باشید . خودتان را که باید باور کنید . ما در اشعار هم چنین چیزی داریم . مثلا این شعر .. چه خوش گفت  گفت فروسی پاکزاد که رحمت بر آن تربت پاک باد ....میازار موری که دانه کش است ..که جان دارد و جان شیرین خوش است .. در این شعر شاعر که فکر کنم سعدی باشه بیتی  از فردوسی را به رسم امانت آورده و داخل ده بیست بیت متن خودش جای داده .. آیا صحیحه که سعدی تمام اشعار خودشو در این متن یا قطعه به فردوسی نسبت بده ؟ یا ما همچین کاری بکنیم ؟ درسته من آدم کوچیکی هستم ولی قوانین بزرگ رو رعایت می کنم . اگر من کوچک اشتباهی بکنم موردی ندارد ولی شما به عنوان یک مسئول ومدیر سیاست و مذهب مجموعه نفیس لوتی با قاطعیت و بدون بررسی نباید این چنین قضاوت بفر مایید آن هم پس از توضیح من . توصیه نمی کنم  چون نسبت به شما در این مقام نیستم خواهش می کنم دل نوشته های مرا بخوانید شاید بیشتر با احساسات و قلم من آشنا شوید . شاید آن گاه این چنین در مورد من نیندیشید . دل نوشته ها را بخوانید نگویید فرصت ندارید بهتر از این است که این چنین عجولانه قضاوت بفرمایید ... با تاسف و تشکر و به امید آن که خود را و دیگران را باور داشته باشیم شما و همه عزیزان را به خدای بزرگ می سپارم . نیمه شب همگی خوش ....ایرانی 

5 نظرات:

ایرانی گفت...


آره داداش خوبم زندگی زیبا در داستان هرجایی پیام گرمی برام فرستاده ... زندگی زیبای زیبا دل ! که امیدوارم زندگی تو همیشه زیبا باشد از این که با پیام گرم و دلنشینت انگیزه ام را برای ادامه نگارش داستانهایی با کیفیتی بهتر, بیشتر می کنی سپاسگزارم . تعداد داستانهای من از بس زیاده که گاهی وقتا بدون این که بدونم چی می خوام بنویسم شروع می کنم .. اگه بتونم سعی می کنم بیشتر بنویسم . درحال حاضر سه شنبه ها منتشر میشه . زندگی زیبای زندگی زیبا , همیشه زیبا باد !....ایرانی

یکشنبه ۲۱ آوریل ۲۰۱۳، ساعت ۲۲:۲۳:۰۰ (GMT+۰۴:۳۰

یکشنبه ۲۱ آوریل ۲۰۱۳، ساعت ۲۲:۲۵:۰۰ (GMT+۰۴:۳۰

دوشنبه ۲۲ آوریل ۲۰۱۳، ساعت ۰:۰۶:۰۰ (G

ایرانی گفت...

آره داداش عزیز میگرن تومور گرامی در داستان یک عروس و هزار داماد پیام داده ....میگرن تومور گلم خسته نباشی .. لطف داری که همه داستانها رو مطالعه می کنی . شاد و تندرست باشی ...ایرانی

ایرانی گفت...

آره داداش عزیزم اگر صلاح دانستی و این پیام مرا هم منتشر کردی موردی ندارداگر هم نه بازهم موردی ندارد . چون از بس منطقی گفته ام وگفته ای و پنبه در گوش قرار داده اند چاره ای ندارم تا برنده تر سخن بگویم شاید چهار نفر اندیشمند تر قضاوت بفرمایند .. بعضی ها دوست ندارند به اشتباه خود اعتراف کنند منطق را نمی پذیرند مغرورند . عیبی ندارد اگر این چنین بود که جهان گلستان می شد . راستی اگر من در انتهای متنی که از من است خودم اندیشیده ام و نوشته ام بنویسم استاد دکتر علی شریعتی جناب مدیر مذهب و سیاست به بنده نخواهند خندید ؟ نخواهند گفت که من به استاد شریعتی تو هین کرده ام ؟دیگران چه خواهند گفت ؟ اصلا روح آن مرحوم آزرده نخواهد شد ؟ اگر سعدی بیتی از فردوسی را درمیان بیست بیت دیگرش بیاورد باید بگوییم که کل آن شعر را فردوسی سروده است ؟ من عادت ندارم اشتباه کسی را به رخش بکشم پس بس کنید .به من توهین شده حقی از من ضایع شده این من هستم که باید معترض باشم چون سکوت کرده ام فروتنی اختیار کرده ام دلیل نمی شود که بر اشتباه خود اصرار بورزید . بعضی ها عادت دارند اگر در آسمان خورشید ببینند بگویند این ماه است . خدا آخر و عاقبت پرنس و پرنسس و مملکت پادشاهی لوتی را به خیر کند (گرداند ). آمین یا رب العالمین ....ایرانی

شروین گفت...

ببین خواهشا داستان مامان پریسا تنها تو خونه رو ادامه بده با همون مضمون بیهوش کردن توسط پسر خیلی طرفدار پیدا میکنه خواهش میکنم شروین هستم

ایرانی گفت...

شروین جان حتما این کارو سر فرصت انجام میدم . باید یه داستانی یا چند تا داستان تموم شه و فرصت کنم . داستان جالبی هم میشه . ولی این قدر این روزا همه چی درهم شده که داستان تک قسنتی امشبو فقط نصفشو نوشتم و نصفه بعدی رو باید هول هولکی تمومش کنم . البته به این زودیها شرمنده ام منتها پسره مامانو بیهوش می کنه حتما کاری هم انجام میده دیگه ..از تماس و پیامت ممنونم شروین جان . شادکام باشی ....ایرانی

 

ابزار وبمستر